counter create hit

مطالب مرتبط:

منظور روحانی از برگزاری رفراندوم چه بود؟ /"اصل ۵۹ قانون اساسی" چالش یا فرصت

حسن روحانی در بخشی از سخنان خود به مناسبت 22 بهمن به اصل 59 قانون اساسی اشاره کرد و گفت "ثمره انقلاب و میراث امام قانون اساسی است. باید قانون اساسی را پاس بداریم و از ظرفیت آن استفاده کنیم. قانون اساسی معیار ما است و هر کس آن را قبول دارد انقلابی ...

روحانی عازم هند شد

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای سفری سه روزه و به دعوت رسمی نخست‌وزیر هند، صبح پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ماه به این کشور سفر کرد. حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این سفر که برای تحکیم روابط دو جانبه و در پاسخ به سفر س ...

جاکوب زوما از ریاست جمهوری آفریقای جنوبی کناره گیری کرد

جاکوب زوما از ریاست جمهوری آفریقای جنوبی کناره گیری کرد

جاکوب زوما از ریاست جمهوری آفریقای جنوبی کناره‌گیری کرد جهان > آفریقا - همشهری آنلاین:جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی از سمت خود کنار ...

روحانی وارد هندوستان شد

  رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی "ناراندا مودی" نخست وزیر هندوستان و برای یک دیدار رسمی سه روزه، دقایقی پیش وارد حیدرآباد مرکز ایالت تلنگانای این کشور شد. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این سفر که برای تحکیم رو ...

اهداف سفر روحانی به هند از نظر رویترز

به گزارش مشرق، سفر رئیس‌جمهور کشورمان به هند بازتاب بین المللی فراوانی داشته است. در این راستا هر یک از کارشناسان و رسانه‌های بین المللی در خصوص اهداف این سفر گمانه‌زنی‌های ...

راه نجات مسلمانان اتحاد و برادری است

راه نجات مسلمانان اتحاد و برادری است

رئیس‌جمهور گفت: راهی جز وحدت و اتحاد همه مسلمانان جهان در سراسر گیتی نداریم. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نماز جمعه حیدرآباد هند اظهار داشت: اگر ما مسلمانان با هم متحد بودیم، رییس جمهور آمریکا جرات نمی‌کرد بیت المقدس را ...

روحانی: راه نجات مسلمانان، اتحاد و برادری است

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور گفت: راهی جز وحدت و اتحاد همه مسلمانان جهان در سراسر گیتی نداریم.   حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نماز جمعه حیدرآباد هند اظهار داشت: اگر ما مسلمانان با هم متحد بودیم، رییس جمهور آمریکا جرات نمی‌کرد بیت المقدس را به عنوان ...

حسن روحانی وارد دهلی نو شد

حسن روحانی وارد دهلی نو شد

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران پس از سفر دو روزه به حیدرآباد هند، عصر جمعه وارد دهلی نو شد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روحانی در راس هیاتی که تعدادی از اعضای دولت از جمله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه او را همراهی ...

روحانی وارد دهلی نو شد

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهوری اسلامی ایران که سفر رسمی سه روزه خود را به هندوستان روز پنجشنبه از حیدرآباد در جنوب این کشور آغاز کرده بود، شامگاه جمعه وارد دهلی نو شد.حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مدت اقامت خود در حیدرآباد، ضمن دیدار با فرهیختگان و علمای ...

احترام روحانی به رهبر فقید هندوستان

احترام روحانی به رهبر فقید هندوستان

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جریان سفر به هندوستان ضمن نثار تاج گل و ادای احترام دفتر یادبود یادمان ماهاتماگاندی را امضا کرد.بیشتر بخوانیدروحانی وارد ه ...

آزادی «سید عدنان الموسوی» از بند رژیم آل خلیفه

آزادی «سید عدنان الموسوی» از بند رژیم آل خلیفه

منابع رسانه‌ای از آزادی «سید عدنان الموسوی» روحانی بحرینی از بند رژیم آل خلیفه خبر می‌دهند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از صوت المنامه، «سید عدنان الموسوی» روحانی شیعی بحرینی از بند آل خلیفه آزاد شد.بر اساس این گزارش، این رو ...

در دیدار روحانی و نخست وزیر هند چه گذشت؟

به گزارش مشرق، رئیس جمهور در دیدار با نخست وزیر هند تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تعمیق روابط همه جانبه با هندوستان به عنوان یک کشور دوست در منطقه، استقبال می کند: حجت الاسلام حسن روحا ...

ارزیابی مثبت نخست وزیر هند از گفت وگوهایش با روحانی

نخست وزیر هند با اشاره به دیدارش با رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد که رایزنی‌های ثمربخشی با رئیس جمهور روحانی، به‌ویژه برای تقویت همکاری‌ها میان دو کشور داشتیم.به گزارش ایسنا، نارندرا مودی نخست وزیر هند و حسن روحانی رئ ...

روحانی دهلی‌نو را به مقصد تهران ترک کرد

روحانی دهلی‌نو را به مقصد تهران ترک کرد

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران پس از سفر سه روزه به هندوستان دقایقی پیش دهلی‌نو را به مقصد تهران ترک کرد. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این سفر فشر ...

  قانون اساسی، نیازمند بازنگری/ پیامد های فضای «رازآلود» پرونده سیدامامی/سرگشتگی یارانه ای و ضرورت ورود مجمع تشخیص مصلحت/عجایب نرخ دلار در ایران

قول رفع حصر به قید شرط، رد طرح جدید ترافیک توسط فرمانداری، امضای ۱۵ سند همکاری بین ایران و هندوستان،۴.۵ میلیون هکتار اراضی ملی در معرض زمین خواری، فراخوان روحانی برای اتحاد منطقه ای، راهکار هایی برای کاهش نرخ ارز، فرار با پول های در بغل! در مشهد و احمدی نژاد خط قر ...

آمادگی یک کشیش ناشناس برای رقابت با مادورو در انتخابات

یک کشیش انجیلی ناشناس مبارزات خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا آغاز کرد.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعلام یک کشیش انجیلی برای حضور در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، نمونه دیگری ا ...

اثر انگشت حذف مدارس ببینید دبیرستان اولین بار در "گزارش 100 روز از آموزش و پرورش دولت یازدهم"

رد پای حذف مدارس سمپاد متوسطه اول در «گزارش 100 روزه آموزش و پرورش دولت یازدهم»

نایت نوشت: هفته گذشته بر اساس تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش شورای. آزمون ورودی مدارس خصوصی حذف شده است و بر این اساس به دانشجویان برای حضور در مدارس خصوصی در پایه سابق است. آزمون نخواهد بود ... در نتیجه از بین بردن تمام آزمایشات اولیه مدرسه توصیف مدارس ما نمونه دولتی متوسطه اول. رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش علت اصلی این مصوبه را «کاهش استرس» و «بازگرداندن نشاط به 7.5 میلیون دانش‌آموز ابتدایی» دانست و گفت: «اثرات مثبت این تصمیم برای دانش‌آموزان بسیار زیاد است و کمترین آن کاهش استرس و فضای مخرب رقابت برای ورود به مدارس خاص است و بدین ترتیب 7.5 میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی از قید استرس هرگونه آزمون ورودی مدارس آزاد می‌شوند». ذکر این دلیل، سوالات متعددی در ذهن ایجاد می‌کند: اولین سوال این است که آیا در سال‌های اخیر پژوهشی در کشور انجام شده است که نشان دهد استرس در تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بیش از حد طبیعی آن است یا خیر؟ در صورتی که برخی از معلمان و مدیران مدارس مقطع ابتدایی اعتقاد دارند که بعد از اجرای طرح ارزشیابی توصیفی به دلیل کم شدن بیش از حد استرس، تلاش دانش‌آموزان برای آموختن بسیار کمتر از گذشته شده است. سوال دوم آن است که آیا واقعاً یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت نظام آموزشی ایران در مقطع ابتدایی استرس شدید دانش‌آموزان است؟ ایران از دهه 70 تاکنون در آزمون‌های جهانی تیمز و پرلز شرکت می‌کند و تقریباً همیشه در رتبه‌بندی کشورها جزو 10 کشور آخر بوده است. سوال اساسی اینجاست که آیا بعد از گذشت بیش از 35 سال، هیچ پژوهشی برای بررسی علل نتایج بسیار ضعیف در این آزمون‌ها انجام شده است؟ اگر آری، آیا اصلاً چیزی به نام استرس بیش از حد دانش‌آموزان در این علل وجود دارد؟ سوال سوم آن است که در صورت وجود استرس بیش از حد در تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان ابتدایی و مطرح شدن این موضوع به عنوان یکی از عوامل تضعیف نظام آموزشی در مقطع ابتدایی، آیا پژوهشی صورت گرفته است که علل این استرس چیست و آیا در آن پژوهش، آزمون ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی به عنوان دلایل اصلی مطرح شده است؟ سوال چهارم آن است که فرض کنیم مسئولان شورای‌عالی آموزش و پرورش با انجام پژوهش‌هایی به این نتیجه رسیدند که آزمون‌های سمپاد و نمونه‌دولتی یکی از علل اصلی اُفت کیفیت در مقطع ابتدایی است! در این صورت آیا روش حل این مشکل حذف مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی است؟ اگر مشکل از روش پذیرش است، منطقاً باید روش را اصلاح کرد نه اینکه با حذف مدارس، صورت مسئله را پاک کرد. امیر بادپا پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه حذف مدارس سمپاد از متوسطه اول در بلندمدّت هزینه‌ قابل توجهی برای کشور خواهد داشت، گفت: «تا پیش از این در کشور تنها برخی مدارس معدود دولتی و غیردولتی و در کنار آن مدارس سمپاد امکان دسترسی به آموزش با کیفیت را در اختیار دانش‌‌آموزان قرار می‌دادند و با حذف گروه دوم از چرخه رقابت در بلندمدت ساختار نخبگانی کشور دگرگون خواهد شد». وی ادامه داد: «البته در حال حاضر نیز متمول بودن خانواده در راهیابی دانش‌آموز به مدارس استعداد درخشان و نمونه‌دولتی بی‌تاثیر نیست اما باز هم در این‌گونه مدارس، مخصوصاً در مناطق محروم و شهرهای کوچک نیز افرادی از خانواده‌های محروم نیز وجود دارند که با اجرایی شدن این مصوبه امیدشان برای اثرگذاری در جامعه به حداقل خواهد رسید؛ هرچند مدارس سمپاد هم شهریه‌ای دریافت می‌کنند اما این‌گونه نیست که در صورت فقر مالی دانش‌آموز با استعداد اخراج شود». *آثار مخرب مدارس سمپاد برای مدارس غیردولتی! حال سوال اینجاست که با تمام این امّا و اگرها چرا باید مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی در مقطع متوسطه اول حذف می‌شدند؟  شاید بتوان یک پاسخ این سوال را در گزارش 100 روزه وزارت آموزش و پرورش دولت یازدهم جستجو کرد. در این گزارش یکی از مشکلات موجود وزارت آموزش و پرورش در بخش مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی، «توسعه بی‌رویه مدارس نمونه دولتی و مدارس پرورش استعدادهای درخشان در مناطق مختلف کشور بدون توجه به تاثیر مخرب آن بر سرمایه‌گذاری موسسان مدارس غیرانتفاعی» عنوان شده است. یعنی صراحتاً «مدارس نمونه دولتی و مدارس پرورش استعدادهای درخشان» جزو عناصر مخربی برای موسسان مدارس غیردولتی شناخته شده‌اند و خوب طبیعتاً باید عناصر مخرب را حذف کرد. اگر این مسئله حتی بر فرض و با استناد به گزارش صد روزه آموزش و پرورش کوچکترین دلیل حذف مدارس سمپاد باشد، چه تضمینی وجود دارد که پس از چند سال مدارس سمپاد متوسطه دوم کنار گذاشته نشوند؟ *واگذاری مدارس شاهد و استعدادهای درخشان به غیردولتی برای اداره بهتر مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی در مخالفت با این احتمال که مصوبه مذکور در جهت تقویت مدارس غیردولتی به تصویب رسیده‌، گفته‌ است «اینکه برخی می‌گویند حذف مدارس سمپاد باعث توسعه مدارس غیردولتی می‌شود، این‌گونه نیست و این مسائل به هم مربوط نیست چرا که اگر مدرسه غیردولتی کیفیت لازم را داشته باشد خانواده‌ها از آن استقبال می‌کنند». و حسن مسعودی، مدیر کل سابق مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش فروردین‌ماه گفته بود: «حتی می‌توان مدارس از قبیل شاهد، استعدادهای درخشان و مواردی از این قبیل را در اختیار مدارس غیردولتی قرار دهند تا با بهترین برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان ارائه شود».